zaterdag 18 februari 2017

Vrijdag 17 februari: met een paar probleempjes toch goed in Londen aangekomen

Ik (Steven) ga rond 17h15 van mijn werk weg, en dat blijkt net op tijd want de security en paspoortcontrole op station Brussel-Zuid duren langer dan gedacht. Maar eenmaal in de trein gaat het snel richting Londen, heerlijk vervoermiddel is het toch.

In Londen ga ik een klein stukje met de Victoria lijn naar Montague road, maar daar blijkt geen nummer 13. Ik bel de eigenaar, en dan blijkt dat ik op de verkeerde Montague road ben. Ik neem een taxi naar de goede Montague road, maar daar aangekomen blijk ik op een andere verkeerde Montague road te zijn beland.

Pas bij de derde poging is het raak. Ik check snel in, en ga dan met de taxi naar Heathrow om Pablo op te halen. Die zit daar vast, want hij heeft zijn portemonnee verloren.

Met de taxi gaan we terug naar ons huis. Onderweg vertelt Pablo een goed nieuwtje: hij heeft een aanbieding gehad om te komen studeren aan UCL (University College London). Het is helemaal zijn verdienste, want hij heeft een extra paper geschreven dat kennelijk goed beoordeeld is. Een ander positief punt is dat de taxi niet duur is: heen en weer voor 60 pond.

Na onze bagage te hebben afgeleverd gaan we nog even Hackney in en eten een heerlijk broodje kebab bij een Turkse winkel. We genieten van de diversiteit van de mensen. Laat maar tevreden naar bed.  

Geen opmerkingen:

Een reactie posten